Projekat je predvodila nemačka firma DSD Noel i uz nju domaće firme  Elektromontaža Kraljevo I Fermomont inženjering, koje su uradile više od 60 odsto posla i pokazale da u Srbiji može da se radi uspešno i kvalitetno na opšte dobro cele društvene zajednice.

Zahvaljujući rekonstrukciji vreme prevođenja brodova sada je skraćeno na sat i po, umesto više od dva sata, koliko je do nedavno trajalo, a novim inženjerskim rešenjima smanjen je potencijalni broj nepredviđenih zastoja i prekida plovidbe.

Produžen je i vek trajanja opreme na prevodnici, umanjeni troškovi održavanja za 30 odsto, a smanjen je uticaj rada prevodnice na životnu sredinu.

Prosečan broj plovila godišnje kroz prevodnicu bio je oko 6.300, a modernija tehnologija omogućiće 10.000 plovila u toku godine.

U planu i poboljšanje putne infrastrukture kao i uklanjanje sa rečnog dna velikog broja potopljenih brodova iz Drugog svetskog rata, jer je neophodno da se taj deo Dunava osposobi za još lakši i brži prevoz baržama i brodovima.

Brodska prevodnica na HE Đerdap 1 nije bila rekonstruisana još otkako je puštena u rad 1970. godine, a njen radni vek revitalizacijom će biti produžen za najmanje 25 godina. Pedantnom I preciznom realizacijom projekta, rekonstrukcija je završena tačno u dan predviđenog roka.